Blogger Tips and TricksLatest Tips For BloggersBlogger Tricks

środa, 5 czerwca 2013

Dotyk martwych (2009)


DOTYK MARTWYCH / A TOUCH OF DEAD (2009)
autor: Charlaine Harris

Od razu na wstępie zaznaczam, że nie jest to typowy horror. Nie będzie tu mroku, brutalnych mordów ani żadnych straszydeł. Jednak książka zasługuje na to aby zagościć w Horror Fanatik, ponieważ jednym z głównych wątków są wampiry, które jakby nie było są jednym z głównych wątków.

Dotyk martwych to zbiór opowiadań o Sookie Stackhouse, znanej z serialu True Blood. Ogólnie cała seria jest strasznie na topie, więc chciałem się przekonać czy to serio takie dobre. Jak się okazało to coś "zmierzchopodobnego", ale o dziwo wciągającego.

Cała książka to pięć krótkich opowiadań. Pierwsze z nich to Wróżkowy pył. Opowiada ono o tajemniczym zabójstwie jednej z wróżek trojaczków. Sookie używa swoich zdolności telepatycznych by rozwiązać zagadkę tajemniczego morderstwa. Następnie Noc Drakuli, w którym główna bohaterka zostaje zaproszona na imprezę, gdzie rzekomo ma zjawić się jegomość wspomniany w tytule. Tu już mamy troszkę więcej akcji i jako takie morderstwo. Kolejne opowiadanie to Krótka odpowiedź, chyba mój faworyt w zbiorze. Sookie dostaje spadek po swojej zmarłej kuzynce, która została zamordowana. Sama dopiero dowiedziała się, że tamta była wampirzycą. Mamy tu mocną końcówkę, gdzie już wiedziałem, że wkręcę się w to uniwersum. Fart to znowu opowiadanie kapkę gorsze. Nasza telepatka wraz z przyjaciółką rozwiązują zagadkę agenta ubezpieczeniowego. Ot, takie troszkę kryminalne opowiadanie, lecz bez polotu. Na koniec czytamy Prezent. Tu już wkraczamy do świata wilkołaków, gdzie Sookie ratuje jednego z opresji. Mamy tu zabarwienie erotyczne i w gruncie rzeczy nie można się do niego przyczepić.

Cały zbiór jest napisany nieskomplikowanym prostym językiem, a bohaterami są prócz Sookie różne wampiry, wróżki czy wilkołaki. Nie do końca mnie przekonują takie rzeczy i przy pierwszym opowiadaniu przyznaję bez bicia, że parsknąłem śmiechem, lecz im głębiej wnikałem w książkę tym bardziej się wciągałem. Nigdy bym nie pomyślał, że zacznę być fanem takich lekkich powieści, lecz tutaj Charlaine Harris ma u mnie plusa.

OCENA
6/10

Za książkę dziękuje wydawnictwu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz